reklama

Nový článok

Na čom mi záleží alebo láska ako vrah

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Nemôžem sa zbaviť pocitu, že strácam človeka, ktorý ma tak veľmi zmenil. Zmenil? Bola to ona, kto ma srdečne objal pri prvom stretnutí, kto mi dal vrúcny bozk a kto ma potešil svojou netrpezlivosťou. Čakal som na ňu takmer večne a ona prišla a očarila ma láskou, na ktorú sa len tak nezabúda. Láska ma zmenila. To, čo som si predtým ako prišla, len ťažko vedel predstaviť, sa stalo skutočnosťou. Zasnúbil som sa. Prepadol som tomuto vnútornému pocitu šťastia. Boli sme od seba vzdialený ďaleko, no láska nás spojila nerozdeliteľným putom. Bola to láska, ktorú sprevádzal úsmev aj bozk, pôžitok aj sympatia, oddanosť aj vášeň. Kto sa oddal tomuto pocitu vie, že ho len ťažko možno nahradiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcel som sa zaľúbiť a láska prišla. Mal som, po čom som tak veľmi túžil. Sľúbil som, že budem oddane milovať a dávať lásku človeku, na ktorom mi tak veľmi záleží. Človek sa však nestačí čudovať, ako rýchlo sa všetko môže zmeniť. Včera sme sa ľúbili, no dnes nedokážeme otvoriť svoje srdcia. Viem, že je to aj moja vina. Priveľmi som chcel, chcel som ukázať, že dokážem ľúbiť, že dokážem prepadnúť tomuto zvláštnemu pocitu. Je to kruté, keď sa niečo také krásne ako je láska rozplýva. Ako kúsok ľadu na dlani, ako cukrík v ústach dieťaťa. Je to zvláštne, čo sa všetko môže s láskou stať. Rozplynie sa v náručí plnom žiaľu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Napriek tomu, že som vedel alebo skôr tušil, čo so sebou láska prináša, že to nie je len radosť ale aj utrpenie, napriek tomu som ostal verný tomuto poctu. Koho ľúbim, toho sa len tak nevzdám. Možno príde čas, keď ma láska privedie k zúfalstvu, k stavu, kedy sa mi už viac nebude chcieť žiť. Tento riadky píšem aj pre to, lebo mám pocit, že sa ničo také blíži. Možno. Možno sa všetko zrúti a ja nebudem mať viac silu, aby som všetko postavil odznova. Viem, som naivný, veľa ľudí to o mne vie, ale kto ma zachráni? Kto zachráni môj stratený cit? Láska znamená utrpenie a utrpenie znamená lásku. Na vine však nie je človek. Nebola to ona, kto ma priviedol k tomuto pocitu. Láska je utrpením a to utrpenie sa snažíme prekonať, každý za seba ako kto najlepšie vie. Všetko čo mi v živote chýba je pocit, že láska dokáže pretrvať, že je večná. Viem, každý si myslí, že pravá láska je len utópia, zvláštna pometenosť rozumu, ktorá má svoj začiatok aj koniec. Prečo potom milovať bezhranične? Večnosť je to, po čom každý túži, no večná láska je ako prelud. Prečo chcem milovať večne? Prečo ma tento prelud nechce pustiť zo svojho náručia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aký je rozdiel medzi láskou a vzťahom? Vzťah môže byť priateľský, pracovný, kolegiálny, milostný, zákerný, rýchly, nesmelý. Vzťah je kontakt dvoch ľudí, vlastne nie ľudí, ale dvoch duší, dvoch vesmírov, ktoré majú jedinečnú konšteláciu hviezd. Vzťah je ako pôda, na ktorej sa pestujú emócie. Kto nemá v sebe tento základ, toho emócie sú veľmi obmedzené. Týka sa to aj mňa?

Nechcem zomrieť, ale žiť. Žiť život tak, ako som si ho kedysi predstavoval. Bol to sen alebo halucinácia? Bola to predtucha alebo predurčenie? Chcem žiť, ale hlad po láske ma pomaly ale isto zabíja.

Láska je všetko, čo som kedy mal. Bez lásky život nemá zmysel. Viem, že trpím, že utrpenie je vlastne láska, ale prečo potom nie je láska večná? Prečo nekonečno nie je súčasťou lásky, ku ktorej večnosť prirodzene patrí?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chce sa mi plakať, ale nemám síl, chcem, aby tu bola ona, aby som svojimi slzami položil základ, na ktorom môže naša láska znova rásť.

Netuším, ako to celé dopadne, kam až siaha konečnosť lásky. Viem však, že smrťou láska končí. Ak je to tak, potom je každý, kto zabíja lásku vlastne vrah...

Miroslav Džunda

Miroslav Džunda

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

príde neskôr Zoznam autorových rubrík:  básnepríbehy

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu